نمایندگی محصولات نسوز در تهران

نمایندگی محصولات نسوز در تهران

نمایندگی محصولات نسوز در تهران کلیه فرآورده های دیرگداز و ضروری برای صنایع مهمی مانند آهن، فولاد، نیروگاه ها، نفت و پتروشیمی، سیمان، کوره سازی و… را تهیه و با کیفتی فوق العاده، عرضه می نماید. به این صورت مصرف کنندگان، قادر به تامین نیاز خود به انواع مختلف این تولیدات خواهند بود. این دسته از فرآورده ها عمدتأ به واسطه مقاومت حرارتی بسیار بالا و یا بهتر بگوییم، بهره مندی از خاصیت ضد حریق به همراه ویژگی های مهم دیگر، در زمینه های مختلف به کار برده می شوند و همین مسئله اهمیت وجود فروشگاه هایی برای دسترسی راحت و سریع به آنها را بیشتر می کند. این مسئولیت در کلان شهرهایی مانند تهران با تراکم بیشتر صنایع و کارخانجات، برعهده شرکت هایی است که واردات یا عرضه تولیدات داخلی را به انجام می رسانند که تحت عنوان نمایندگی محصولات نسوز در تهران فعالیت می کنند.

مهمترین خواص محصولات نسوز

اصلی ترین خواصی که منجر به کاربرد گسترده تولیدات نسوز در زمینه های مختلف گردیده را می توان به شرح زیر دانست:

  • مقاومت حرارتی

اکثر صنایع و کارخانه هایی که فعالیت آنها در مجاورت محیط هایی با دمای بسیار بالا است، نیازمند استفاده از محصولاتی هستند که در برابر حرارت های بالا، ثبات خود را حفظ کرده و تحمل قابل قبولی داشته باشند. از این محصولات برای عایق کاری و پوشش تجهیزات مورد نظر و یا به عنوان یک پرده یا مانع برای جلوگیری از نفوذ گرما به اطراف بهره برده می شود. معمولا حرارت قابل تحمل این مواد نسوز، چند درصد بیشتر از دمای محیط است و این مورد از دلایل مراجعه به نمایندگی محصولات نسوز در تهران برای تهیه آنها می باشد.

  • پایداری در برابر واکنش ‌های شیمیایی

یکی دیگر از قابلیت تولیدات نسوز، عدم مداخله و تاثیرپذیری آنها در واکنش ‌های شیمیایی و محیط های حاوی مواد اسیدی و قلیایی است. البته برای انتخاب بهترین محصول نسوز از این لحاظ، می بایست محیط مورد نظر از نظر خاصیت اکسیدکنندگی یا احیا کنندگی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

  • استحکام در برابر نیروهای فیزیکی

استحکام نسوزها در برابر نیروهای فیزیکی مانند سایش، فشار و ضربه نیز، از شاخصه ها و مزایایی است که برای کارکرد بهتر آنها در صنایع گوناگون، مورد توجه می باشد. لذا در هنگام خرید و مراجعه به نمایندگی های فروش این محصولات باید قابلیت تحمل این فرآورده ها در برابر نیروهای وارده را نیز ارزیابی نمایید.

ضرورت وجود نمایندگی محصولات نسوز در تهران

همانطور که پیش تر نیز صحبت شد، عملکرد بسیاری از فعالیت های صنعتی متاثر از محصولات دیرگدازی است که مورد استفاده قرار می گیرد و وابستگی شدیدی به این فرآورده ها در بخش های مختلف صنعتی کشور دیده می شود. البته این وابستگی صرفأ به دلیل توان بالای حرارتی آنها نیست، بلکه عوامل دیگری نیز مانند پایداری در برابر خوردگی های شیمیایی و فیزیکی نیز مطرح می باشد. با این حال، به واسطه نوسانات ارزی و مشکلاتی که در تهیه و واردات محصولات خارجی وجود دارد، این صنایع برای تامین نیاز خود با چالش هایی جدی مواجه می باشند. لذا با توجه به وجود این حساسیت ها در تهیه و تامین نیاز صنایع، نمایندگی فروش محصولات نسوز در تهران و سایر شهرهای کشور می تواند مشکلات مصرف کنندگان را در دستیابی به این مواد برطرف نماید.

اهمیت تولید محصولات نسوز در کشور

در بخش قبل به ضرورت وجود نمایندگی محصولات نسوز در تهران اشاره شد. اما با توجه به میزان وابستگی اکثر صنایع مهم و زیربنایی به انواع فرآورده های نسوز و کاربرد گسترده آنها در زمینه های مختلف به ویژه در تولید فولاد، آلومینیوم، سیمان و…، تولید این محصولات در داخل کشور نیز دارای اهمیت ویژه ای است. چراکه این مواد، همواره یکی از محصولات مهم و استراتژیک در کشور هستند و لزوم در نظر گرفتن نیاز صنایع به این مواد، بسیار ضروری خواهد بود. به همین دلیل گسترش تولید این محصولات و خارج کردن آنها از انحصار چند کشور صنعتی، برنامه ای است که دولت بایستی با در نظر گرفتن حجم بالای نیاز مصرف کنندگان داخلی به آن توجه داشته باشد.

صنایع وابسته به تولیدات نسوز در کشور

به طور کلی صنایع مادر را می توان اصلی ترین مصرف کنندگان فرآورده های دیرگداز دانست که فرآیندهای صنعتی و تولیدی آنها مستلزم بهره گیری از این محصولات خواهد بود. این صنایع که مشتریان دائمی نمایندگی محصولات نسوز در تهران هستند؛ عبارتنداز:

  • صنایع آهن و فولاد
  • صنایع فلزات و شیشه
  • صنایع گاز، نفت و پتروشیمی
  • نیروگاه ها
  • کوره سازی
  • توربین های گازی
  • راکتورهای اتمی
  • کارخانه سیمان و آهک
  • کوره های سوخت زباله
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.