قیمت پارچه فویل دار

قیمت پارچه فویل دار

قیمت پارچه فویل دار را می توان تحت تاثیر عواملی دانست که شاید مهم ترین آنها واسطه هایی هستند که میان تولیدکننده و مصرف کننده قرار گرفته اند. لذا این نکته را هنگام خرید پارچه های فویل دار و سایر اقلام مد به یاد داشته باشید که مراکز دارای اعتبار و سابقه کافی در این زمینه را برای خرید انتخاب نمائید.

این نوع پارچه نسوز که از پرفروش ترین محصولات دیرگداز بازار شناخته می شود از الیاف مرغوب فایبرگلاس یا شیشه ساخته شده که یک طرف آن دارای پوششی از فویل آلومینیوم است و به واسطه آن، مقاومت پارچه افزایش چشمگیری پیدا می کند. البته این تنها یکی از شاخصه های پارچه های آلومینیومی نسوز است و مواردی دیگری نیز در قیمت پارچه فویل دار نقش دارد که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت.

پارچه نسوز فویل دار چیست؟

همانطور که اشاره شد، پارچه های نسوز فویل دار، از الیاف نسوز و مقاوم تشکیل شده اند که یک یا دو طرف آن توسط فویل آلومینیومی پوشش داده می شود. به این ترتیب برخی قابلیت های این محصول، بهبود یافته و تقویت می گردند. به طوری که توان تحمل این پارچه در حرارت بالا و محدوده 550 تا 700 درجه تخمین زده شده و کلیه ویژگی های ساختاری آن در این دما پابرجا خواهد بود. درواقع علاوه بر استفاده از رشته های نسوز و مقاوم فایبرگلاس، مسلح شدن این محصول با آلومینیوم مقاوم نیز از عواملی است که به تقویت مقاومت گرمایی پارچه های فویل دار کمک زیادی می کند. گفتنی است که وجود لایه آلومینیومی در ساختار این پارچه، علاوه بر استحکام و پایداری بیشتر، عامل افزایش قیمت پارچه فویل دار نیز به حساب می آید.

ویژگی های پارچه های فویل دار

  • عایق مطلوب حرارتی
  • عایق صوتی فوق العاده
  • مقاومت کششی بالا
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت و نفوذ قارچ
  • انعطاف بسیار بالا و حالت پذیری مناسب برای کاربردهای گوناگون
  • مقاوم در برابر شوک های حرارتی و الکتریکی
  • خاصیت بازتابنده تابش به واسطه وجود لایه آلومینیومی
  • مقاوم در برابر حریق و اشتعال
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • متناسب بودن قیمت پارچه فویل دار

انواع پارچه نسوز فویل دار

به طور کلی می توان پارچه های فویل دار را در دو دسته زیر طبقه بندی کرد:

1- پارچه فایبرگلاس فویل دار

پارچه فایبرگلاسی با پوشش فویل آلومینیومی یکی از انواع این نوع محصولات است که با افزایش پایداری شیمیایی و مکانیکی پارچه، موجب وارد آمدن آسیب کمتری به پارچه می شود. مقاومت گرمایی پارچه فایبرگلاس فویل دار در بازه 550 تا 850 درجه سانتیگراد است. از همین رو برای موارد متنوع و مهمی مانند عایق بندی لوله ها و مخازن، دوخت انواع منسوجات ضد حریق، تولید پرده جوشکاری برای جلوگیری از پرتاب ترکش های و… به کار برده می شود. قیمت پارچه فویل دار بسته به ضخامت های گوناگون تولیدی که از 0.5 تا 3 میلیمتر است، متفاوت خواهد بود.

2- پارچه سرامیکی فویل دار

نوع دیگر این پارچه ها از الیاف سرامیک فایبر به همراه یک لایه آلومینیوم ساخته شده که علاوه بر انعطاف بالاتر، مقاومت کششی و مکانیکی بهتری دارد. از طرفی تحمل حرارتی این پارچه نیز از نوع قبلی بیشتر و بین 1000 تا 1200 است که از دلایل افزایش قیمت پارچه نسوز فویل دار سرامیکی نسبت به فایبرگلاس محسوب می شود. این نوع پارچه نیز همانند پارچه فویل دار فایبرگلاس در ضخامت های گوناگون قابل تهیه است.

قیمت پارچه نسوز فویل دار

قیمت تمام پارچه های نسوز به ویژه پارچه فویل دار در بازار، متناسب با عوامل مختلفی تعیین می شود که مهم ترین آنها ضخامت پارچه های تولیدی، کیفیت الیاف به کار رفته در آن و نیز تعداد لایه های فویل آلومینیومی مورد استفاده در تولید این پارچه ها می باشد. به همین دلیل نمی توان لیست قیمت دقیق و مشخصی را برای این تولیدات به مشتریان ارائه نمود و می بایست فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد. با این حال توصیه می شود ابتدا از کارشناسان فروش شرکت مورد نظر، استعلام قیمت گرفته، سپس نسبت به خرید پارچه مورد نظر خود اقدام نمائید.

خرید پارچه نسوز فویل دار

همانگونه که پیش تر نیز صحبت شد، این محصول با توجه به موارد کاربرد متنوع و نیاز مصرف کنندگان مختلف در انواع و ضخامت های مختلف تولید و روانه بازار می شود. به همین دلیل در هنگام خرید، علاوه بر قیمت پارچه فویل دار می بایست موارد دیگری را نیز مد نظر قرار داد تا محصولی متناسب با کاربرد مورد انتظار شما و قابلیت های آن تهیه نموده و بیشترین استفاده را از مزایای آن ببرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.